A csónak annyi személyes ahány ember mozdulatlan vigyázz-ülésben elfér benne.
Ha így számolunk, már nagy csalódás nem érhet. Ha mozdulatlan ülésen túl mozogni is akarunk, akkor osszuk kettővel azt, ahány személyesnek mondták a csónakot.
A szélesség számít elsősorban, mert együtt jár magasságnövekedéssel is.
Ki gondolná, hogy egy 4m X 1.4m-es csónak akkora, mint egy 6m X 1.2m-es?
Ez úgy lehet, hogy az 1.4m széles széltében és magasságában is ~20 -20%-kal nagyobb, így térfogatra, terhelhetőségre majdnem másfélszer akkora, mint az azonos hosszú de 1.2m szélesé (keskenyé).
A túl rövid csónak hosszában is érzékeny a billenésre, nem tudunk rendesen a végébe kimenni (kikúszni), mert a víz színére nyomjuk a peremét.
Bármiféle benzinmotorhoz ajánlott legalább 4.5 méter vízvonalhosszú csónakot szerezni. Esetleg 4 méter még elmegy. Az a cél ezzel, hogy a csónak ne az orrát magasba emelve, végével a vízbe süllyedve, küszködve haladjon. 4m alatti vízvonalhossz esetén nem sok köszönet lesz benne. A fizika már csak ilyen, ez van, és attól, hogy csak néha használjuk, nem hatódik meg.
MOTORT ÉS CSÓNAKOT EGYSZERRE ÉRDEMES VÁLASZTANI!
Javaslom a témához elolvasni a „Motorválasztás” cikket.